x

Vaikų ligų klinikos V. Tumėnienės vardo vaikų ankstyvosios raidos centras

Adresas: Kiaunių g. 2, Kaunas

Darbo laikas: I-V nuo 8 val. iki 19 val.
Tel. nr.: (8 37) 346 326
El. paštas: info@kaunoligonine.lt

V. Tumėnienės vardo vaikų ankstyvosios raidos centro vadovas
Romualdas Mačionis
Mob. 8 650 48016

Apie Vaikų ligų kliniką

LSMU Kauno ligoninės Vaikų ligų klinikai priklausiančiame V. Tumėnienės vardo Vaikų ankstyvosios raidos centre teikiamos Vaikų raidos sutrikimų ir ankstyvosios reabilitacijos bei logopedo dienos stacionaro paslaugos. Patyrę specialistai naudoja žaismingas interaktyvias reabilitacijos priemones ir kt. Gydymo ir diagnostikos procedūros atliekamos patraukliai per žaidimus.

Stacionarinės medicininės reabilitacijos paslaugos (tik vaikams) ir ambulatorinės medicininės reabilitacijos paslaugos (vaikams ir suaugusiems), teikiamos Vaikų reabilitacijos skyriuje „Žibutė“, kuris jau daugiau nei 55 m. įsikūręs kurortinėje vietovėje – Kačerginės miestelio pušyne. Profesionalumu ir nuoširdumu pasižymintis specialistų kolektyvas reabilitaciniam gydymui taiko nemedikamentinius metodus, interaktyvią kompiuterinę įrangą, daug dėmesio skiria pacientų mokymui apie ligą. Tai leidžia pasiekti puikius gydymo rezultatus.

Apie V. Tumėnienės vardo Vaikų ankstyvosios raidos centrą

Vaizdingoje Nemuno vingio ir pušyno apsuptyje Vičiūnuose, V. Tumėnienės vardo vaikų ankstyvosios raidos centre Dienos stacionare teikiama įvairi pagalba vaikučiams, turintiems ankstyvosios raidos (iki 7 m. amžiaus) sutrikimų. Pas mus atvyksta vaikai, turintys judesio, raumenų tonuso, kalbos įgūdžių raidos sutrikimų, elgesio, emocinių problemų ar autizmo spektro sutrikimų, tokių kaip Aspergerio sindromas ir kt.

Centre konsultuoja vaikų neurologas, kineziterapeutas, logoterapeutas, psichologas, socialinis darbuotojas, ergoterapeutas. Specialistų komanda, ištyrę vaiką ir nustatę šeimos poreikius, sudaro gydymo, reabilitacijos bei pagalbos šeimai planą. Anksti nustačius raidos sutrikimus, galima padėti vaikui geriau vystytis. Pirmieji vaiko gyvenimo metai labai svarbūs. Būtent tuomet taikoma ankstyvoji reabilitacija yra pati efektyviausia.

Dažniausiai tėveliai atveda vaikus dėl atraminio aparato sutrikimų, judesio patologijų, raumenų silpnumo ar padidėjusio tonuso, ankstyvojo amžiaus elgesio sutrikimų. Didelę grupę sudaro ir kalbos sutrikimai. Džiugina, kad vis daugiau tėvelių kreipiasi labai anksti, kai vaikui yra 2–3 metai, nes kuo anksčiau kreipiamasi į logopedą, tuo pagalba veiksmingesnė. Jaunesnio darželinio amžiaus vaikams teikiame kompleksinę kalbos lavinimo pagalbą, kai įsitraukia ne tik logopedas, bet ir kineziterapeutas, ergoterapeutas bei psichologas. Mažų vaikų nepasodinsi valandai su logopedu, o per žaidimus ir veiklas su specialistais pasiekiamas rezultatas.

Mūsų Dienos centre psichologė ir socialinė darbuotoja dirba ne tik su vaikais, bet ir su jų tėveliais. Reabilitacijos pradžioje vyksta konsultacija ir šeimos ištyrimas, įvertinama vaiko gyvenimo kokybė, tėvų ir vaikų santykiai. Aptariama, kokie yra lūkesčiai, kokių pokyčių reikia siekti, konsultuojama auklėjimo klausimais.

2019 m. mūsų komandą papildė labai reikalingas specialistas – ergoterapeutas, kuris padeda vaikams lavinti smulkiąją motoriką.

Reabilitacija teikiama kūdikiams ir vaikams:

  • dėl nėštumo trukmės ir naujagimių kūno masės,
  • dėl gimdymo traumų,
  • perinatalinės hipoksijos,
  • intrauterininės CNS infekcijos,
  • traukulių naujagimystėje,
  • naujagimių smegenų veiklos sutrikimų,
  • naujagimių maitinimo sutrikimų,
  • naujagimio raumenų tonuso sutrikimų,
  • medžiagų apykaitos ligų,
  • centrinės ir periferinės nervų sistemos ligų, sukeliančių raidos sutrikimus: CNS uždegiminių ligų padarinių, epilepsijos, polineuropatijos, nervų-raumenų ligos, cerebrinio paralyžiaus ir paralyžinių sindromų, kitų nervų sistemos ligų, aklumo, konduktyvinio ir neurosensorinio prikurtimo, cerebrovaskulinių ligų padarinių, įgimtų CNS vystymosi ydų,
  • chromosominių ir geninių patologijų,
  • galvos ir nugaros smegenų traumų padarinių.

Vyresnio amžiaus vaikams teikiamos logoterapeuto kalbos korekcijos paslaugos.

Per metus Dienos stacionare pagalbą gauna apie 200 mažųjų pacientų, dėl kalbos sutrikimų apsilanko – daugiau kaip 80 vaikų.

Rinktis mūsų centrą verta nes dirba puiki, didelę patirtį turinčių specialistų komanda. Centras kompaktiškas, pritaikytas vien tik vaikučiams, išvengsite nepageidaujamų kontaktų su ligoniais, labai patogus privažiavimas bei automobilio parkavimas.

Svarbi informacija

Ankstyvosios raidos sutrikimų Dienos stacionaras

Atvykdami turėkite:

  • asmens dokumentą;
  • išrašą iš medicininių dokumentų f027/a, išduotą gydančio ar šeimos gydytojo.
Kaip užsiregistruoti

Naujų pacientų išankstinė registracija vykdoma trečiadieniais nuo 9 val. iki 13 val. telefonu (8 37) 346 326. Reikalingas siuntimas (F 027/a), kuriame būtų įrašyta „Vaikų neurologo konsultacijai dėl vaiko ankstyvosios raidos sutrikimo“. Siuntimus gydymui gali išrašyti šeimos gydytojai, vaikų gydytojai, vaikų neurologai, medicininės reabilitacijos gydytojai. Konsultacijos metu gydytojas vaikų neurologas nuspręs, kokių specialistų pagalba ir kiek procedūrų jiems reikalinga ir paskirs jų laiką. Paskirtas procedūras, už kurias apmoka teritorinės ligonių kasos, galima išdėstyti visų metų eigoje. Esant indikacijų, jas galima kartoti ir sekančiais metais.

Pagal Ligoninėje patvirtintą kainyną, gali būti teikiamos ir mokamos paslaugos.

Interaktyvi vaikų testavimo ir lavinimo įranga

Centro specialistai nuolat tobulina kvalifikaciją, darbe naudoja modernią diagnostinę įrangą. Pastaraisiais metais įsigijome nemažai interaktyvios vaikų testavimo ir lavinimo įrangos: pažintinių funkcijų testavimo ir lavinimo sistemą „RehaCom“, interaktyvių lentų, padedančių lavinti kalbą, „Treax Pads“ pėdutes, lavinančias motorikos ir kognityvinius gebėjimus, šviesos stalą – priemonę, skirtą vaikų dėmesiui koncentruoti ir pojūčiams lavinti, bei interaktyvią projekcijų sistemą, skatinančią vaikus judėti. Šios technologijos vaikams patinka, kelia susidomėjimą ir taip palengvina reabilitacijos procesą.

Interaktyvios lentos (SMART) panaudojimas darbui per logopedines pratybas.
Dirbant su ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikais, logoterapijos metodai orientuoti į ugdymąsi žaidžiant. Mokomieji interaktyvūs žaidimai su SMART programa yra spalvingi, žaismingi, užduočių pateikimas žaidimuose įvairinamas, kad vaikams nebūtų  nuobodu, o pats procesas teiktų teigiamas emocijas.

Interaktyvi projekcijų sistema – puikiai tinka įvairaus amžiaus ir sugebėjimų vaikams. Projektuojami vaizdai reaguoja ir keičiasi nuo vaiko judesių ir asmenį iš stebėtojo paverčia aktyviu dalyviu. Skatina judėjimą, priežasties ir pasekmės suvokimą, vaizdinį sekimą, atpažinimą.

Treax Pads pėdutės reaguoja į jų lietimą pėdomis ar delnais, tad kartu treniruojamas tiek vaikų kūnas, tiek smegenys. Sistema lavina motorikos ir kognityvinius gebėjimus žaismingu būdu. Grįžtamasis ryšys leidžia stebėti bei vertinti pažangą, o kartu ir motyvuoja pacientą.

Šviesos stalas – ugdymo priemonė skirta koncentruoti vaikų dėmesį, skatinti smalsumą, kūrybiškumą, lavina pojūčius.

Paskirtis: pažintinėms funkcijoms testuoti, lavinti pacientus po galvos smegenų traumos, insulto, lavina sutrikusio intelekto pacientus.

Specialistai

Vaikų neurologė Liuda Istigečeva

Gydytojas vaikų neurologas: 

  • vertina nusiskundimus, medicininę vaiko istoriją (informaciją apie ligas, biologinius ir socialinius rizikos faktorius, galinčius nulemti vaiko raidos sutrikimą);
  • vertina raidos istoriją (informaciją, kaip vyko motorikos, kalbos, pažintinių, socialinių įgūdžių raidą);
  • atlieka pediatrinį somatinį ištyrimą (įvertina vaiko fizinį augimą, įgimtų anomalijų buvimą, odos pakitimus, vidaus organų būklę);
  • atlieka vaiko klinikinį neurologinį ištyrimą,
  • įvertina medicininių laboratorinių tyrimų duomenis ir klausos/regos tyrimo rezultatus;
  • atlieka vaiko raidos tyrimą;
  • apibendrina ir interpretuoja specialistų atliktų tyrimų rezultatus, nustato raidos sutrikimo diagnozę;
  • sudaro tyrimų ir terapijos planą.

Gydytojas koordinuoja specialistų komandos darbą.

Kineziterapeutė Laima Preikšienė

Atlieka klinikinį stebėjimą, tiria judesių raidą, taiko įvairius metodus formuojant taisyklingą judesį, mokant naujų veiksmų, individualiose ir grupinėse procedūrose padeda spręsti motorinės raidos problemas ir sutrikimus, konsultuoja tėvus.

Kineziterapeutė Justė Šmitaitė

Prieš pradedant mankštintis, pirminės konsultacijos metu kineziterapeutė įvertina vaiko/kūdikio bendrosios motorikos vystymąsi, raumenų tonusą ir sudaro individualų mankštos planą. Paskiriamos poreikius bei raidos ypatumus atitinkančios kineziterapijos priemonės, kurios derinamos kartu su žaidimais ir sporto elementais. Procedūrų metu atliekami fiziniai pratimai ir masažo elementai. Kineziterapija – tai viena pagrindinių reabilitacijos priemonių, skirta gydyti, grąžinti, kompensuoti vaikų/kūdikių judėjimo funkcijas, stiprinti ir palaikyti sveikatą, vykdyti ligų, traumų ir negalios prevenciją.

Medicinos psichologė Rima Tamulynienė

  • Atlieka raidos ir psichologinį tyrimą (DISC; raidos, elgesio, tėvų ir vaiko santykių klinikinį stebėjimą);
  • taiko psichologines terapines metodikas (psichologinį konsultavimą, individualią žaidimų terapiją);
  • suteikia informacijos tėvams apie vaiko raidą, galimus sutrikimus bei pagalbą vaikui;
  • padeda tėvams suprasti vaiko elgesį, jo emocinius poreikius;
  • stiprina tėvų kompetencijas auklėjimo, bendravimo, bendradarbiavimo su vaiku klausimais;
  • žaidimo su vaiku metu stiprina bendravimo, socializacijos įgūdžius.

Socialinė darbuotoja Jolanta Mataitienė

Socialinis darbuotojas atlieka psichosocialinės šeimos būklės vertinimą, kurio metu surenkama pagrindinė informacija apie šeimos sudėtį, tėvų užimtumą, gyvenimo sąlygas, vaiko aplinką, ugdymo įstaigų lankymą, įvertinami tėvų atsparumo faktoriai vaiko problemai; tarpininkauja tarp sveikatos priežiūros įstaigos personalo ir paciento/jo tėvų; konsultuoja neįgalumo nustatymo tvarkos klausimais, dėl priklausančių lengvatų, esant neįgalumui, dėl socialinių garantijų įstatymų; teikia informaciją apie kompensacinių priemonių įsigijimo tvarką; bendradarbiauja su vaiko teisių specialistais, seniūnijomis, sveikatos priežiūros įstaigomis, teikiančiomis reabilitacijos paslaugas, socialinių paslaugų centrais; tarpininkauja užmezgant ryšius su reikalingomis institucijomis, kad klientas gautų jam priklausančias ir įmanomas gauti paslaugas.

Logoterapeutės:
Edita Beniušytė
Daiva Gaškauskienė

Priklausomai nuo vaiko amžiaus, logopedas: įvertina vaiko prieškalbinę/kalbos raidą, identifikuoja esamą sutrikimą, sudaro kalbos korekcijos planą sutrikimui įveikti ar sušvelninti; įvertina oralinę motoriką, esant sutrikimui parenka individualius korekcijos būdus jiems įveikti ar sušvelninti; per sensorinę stimuliaciją skatina prieškalbinę raidą; per įvairias žaidybines situacijas skatina vėluojančios kalbos raidą; formuoja/koreguoja garsus, padeda įveikti ar sušvelninti garsų tarimo sutrikimus; lavina foneminę klausą, girdimąją atmintį ir dėmesį, moko ilgesnį laiką susikaupti ties kalba, garsais; formuoja neišsivysčiusią kalbos sistemą – plečia žodyną; moko pritaikyti gramatinius dėsningumus, rišliai papasakoti; padeda įveikti ar sušvelninti balso, kalbos ritmo ir tempo sutrikimus; šalina skaitymo ir rašymo sutrikimus mokyklinio amžiaus vaikams; konsultuoja tėvus kalbos korekcijos klausimais.

Ergoterapeutas Vytenis Tamašauskas

Prieš ergoterapijos užsiėmimą, pirminės konsultacijos metu, ergoterapeutas įvertina pacientų judesius, įgūdžius ir sudaro individualų ergoterapijos planą. Kūdikiams atliekami šie vertinimai: fiziologinių judesių, smulkiosios motorikos ir sensorinių įgūdžių. Vaikams nuo 1 metų atliekami vertinimai: smulkiosios motorikos, savitarnos įgūdžių, pažintinių funkcijų ir sensorinių įgūdžių. Pagal poreikį ir raidos ypatumus parenkamos atitinkamos ergoterapijos priemonės. Procedūrų metu atliekami fiziniai pratimai, skiriamos įvairios užduotys, orientuotos į gebėjimų lavinimą. Ne tik dirbama su vaikais, bet konsultuojami ir apmokomi  tėveliai, kad vaikučiai išmoktas veiklas ir įgūdžius galėtų lavinti savarankiškai namuose. Ergoterapija – tai viena pagrindinių reabilitacijos priemonių, skirta vaikams, turintiems smulkiosios motorikos, savarankiškumo, pažintinių funkcijų ir sensorinių įgūdžių sutrikimų.