PACIENTŲ TEISĖS IR PAREIGOS ĮSTAIGOJE
- Pacientas turi šiose Taisyklėse bei Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytas teises. Pacientas savo teisėmis privalo naudotis sąžiningai, nepiktnaudžiauti, gerbti kitų asmenų teises ir teisėtus interesus.
- Paciento teisių negalima varžyti dėl jo lyties, amžiaus, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, įsitikinimų, pažiūrų ar dėl kokių nors kitų teisės aktais nepagrįstų aplinkybių.
- PACIENTO TEISĖS:
- teisė į kokybišką sveikatos priežiūrą;
- teisė pasirinkti sveikatos priežiūros įstaigą ir sveikatos priežiūros specialistą;
- teisė į pagarbą;
- teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą;
- teisė rinktis;
- teisė į informaciją;
- teisė susipažinti su įrašais savo medicininiuose dokumentuose ir gauti jų kopijas/nuorašus;
- teisė nežinoti;
- teisė skųstis;
- teisė į žalos atlyginimą.
- Pacientas privalo laikytis Taisyklėse ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytų pareigų. Pacientui, kuris pažeidžia savo pareigas, tuo sukeldamas grėsmę savo ir kitų pacientų sveikatai ir gyvybei, arba trukdo jiems gauti kokybiškas paslaugas, Ligoninė gali atsisakyti teikti paslaugas arba paslaugų teikimas gali būti nutrauktas, išskyrus atvejus, jei grėstų pavojus paciento gyvybei.
PACIENTO PAREIGOS:
-
- Pacientas privalo rūpintis savo sveikata, sąžiningai naudotis savo teisėmis, jomis nepiktnaudžiauti, bendradarbiauti su Ligoninės sveikatos priežiūros specialistais ir darbuotojais;
- Pacientas turi laikytis registracijos metu patvirtinto priėmimo laiko. Jei pacientas negali atvykti sutartu laiku, jis turi iš anksto (ne vėliau kaip prieš dvidešimt keturias valandas iki numatomo paslaugos gavimo laiko pradžios) informuoti Ligoninę;
- Pacientas, norėdamas gauti paslaugas, privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (išskyrus būtinosios pagalbos atvejus), o atvykęs su siuntimu – papildomai siuntimą. Pacientui atsisakius pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, paslaugos nėra teikiamos;
- Pacientas privalo suteikti Ligoninės sveikatos priežiūros specialistams išsamią, tikrovę atitinkančią informaciją apie savo sveikatą, persirgtas ligas, atliktas operacijas, vartotus ir vartojamus vaistus, alergines reakcijas, genetinį paveldimumą ir kitus pacientui žinomus duomenis, reikalingus tinkamai suteikti sveikatos priežiūros paslaugas, kurių prašoma nurodyti;
- Pacientas privalo vykdyti Ligoninės sveikatos priežiūros specialistų paskyrimus ir rekomendacijas arba nustatyta tvarka atsisakyti paskirtų paslaugų. Pacientas privalo informuoti Ligoninės sveikatos priežiūros specialistus apie nukrypimus nuo paskyrimų ar nustatyto režimo, dėl kurių jis davė sutikimą;
- Pacientas, išeidamas iš palatos, turi pasirūpinti jam priklausančių daiktų saugumu;
- Pacientas turi pagarbiai ir deramai elgtis su visais Ligoninės bendruomenės nariais ir kitais pacientais. Pacientui draudžiama triukšmauti ar kitaip trukdyti Ligoninės darbui;
- Pacientas, norėdamas gauti informaciją apie jam suteiktas paslaugas, jų rezultatus, taip pat kitą Ligoninės turimą informaciją apie jį, turi pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;
- Pacientas turi rūpestingai elgtis su Ligoninės turtu. Draudžiama niokoti, gadinti ar išsinešti iš Ligoninės jos turtą ar kitokias materialines vertybes;
- Pacientas neturi teisės įjungti, išjungti, reguliuoti Ligoninės medicinos prietaisų, keisti jų parametrų. Pacientas privalo laikytis atsargumo reikalavimų, naudodamasis elektros prietaisais ar kita įranga;
- Pacientui draudžiama Ligoninės teritorijoje ar patalpose rūkyti, vartoti alkoholinius gėrimus, narkotines ir/ar psichotropines medžiagas. Pacientas atvykęs į Ligoninę turi būti blaivus, taip pat neapsvaigęs nuo narkotinių ar psichotropinių medžiagų;
- Ligoninėje, be Ligoninės Administracijos išankstinio sutikimo, draudžiama filmuoti, fotografuoti ir/ar daryti garso įrašus. Pažeidus šį reikalavimą, paslaugų teikimas gali būti nepradėtas, o pradėtų paslaugų teikimas gali būti nedelsiant nutrauktas. Ligoninė turi teisę pareikalauti asmenį, kuris nesilaiko minėto draudimo, o šis asmuo – pareigą nedelsiant palikti Ligoninę, sunaikinti visą užfiksuotą medžiagą, o jei ji buvo išplatinta ar paviešinta – užtikrinti, kad prieiga prie šios medžiagos būtų panaikinta, o visa išplatinta medžiaga sunaikinta;
- Pacientas turi laiku sumokėti už suteiktas mokamas paslaugas pagal galiojančius įkainius;
- Pacientas turi laikytis asmens higienos reikalavimų;
- Už savo veiksmais Ligoninei ar Ligoninės bendruomenės nariams padarytą žalą Pacientas atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
- Ligoninė turi teisę atsisakyti teikti Paslaugas ir/ar išrašyti iš Ligoninės pacientus, kurie pažeidžia nustatytas pacientų pareigas, neblaivius ar galimai neblaivius pacientus, taip pat pacientus, kurie galimai apsvaigę nuo narkotikų ar psichotropinių medžiagų (išskyrus būtinąją medicinos pagalbą).
- Gali būti atsisakyta teikti sveikatos priežiūros paslaugą pacientui arba paslaugos teikimas gali būti nutrauktas, jeigu paciento veiksmai kelia grėsmę sveikatos priežiūros specialisto, kito, teikiant sveikatos priežiūros paslaugą, dalyvaujančio Ligoninės darbuotojo ir (ar) kitų pacientų sveikatai ar gyvybei, taip pat jeigu pacientas nederamu ir nepagarbiu elgesiu žemina sveikatos priežiūros specialisto garbę ir orumą ir tai trukdo jam ir (arba) kitiems pacientams teikti kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas, išskyrus atvejus, kai nederamą ir nepagarbų elgesį lemia jo sveikatos būklė ir (arba) kai jam teikiama būtinoji medicinos pagalba. Kai teikiama būtinoji medicinos pagalba, nepradėti teikti sveikatos priežiūros paslaugos arba sustabdyti jos teikimą galima tik tuo atveju, kai pacientas savo veiksmais kelia grėsmę sveikatos priežiūros specialisto, kito teikiant sveikatos priežiūros paslaugą dalyvaujančio Ligoninės darbuotojo ir (ar) kitų pacientų sveikatai ar gyvybei ir kai yra išnaudotos visos galimybės pašalinti šią grėsmę arba tokių galimybių nėra. Pašalinus šią grėsmę arba jai išnykus, būtinoji medicinos pagalba turi būti pradėta teikti arba tęsiama nedelsiant.
- Ligoninės Skubios pagalbos centre ir kitų Ligoninės struktūrinių padalinių skubiosios medicinos pagalbos patalpose, pacientų ir (arba) sveikatos priežiūros specialistų saugumo užtikrinimui (esant fiziniam smurtui ar jo pavojui, psichologiniam smurtui ar jo pavojui), gali būti atliekamas vaizdo ir (arba) garso stebėjimas ir (arba) įrašymas teikiant paslaugas.
- Pacientų atstovai padeda pacientui įgyvendinti jų teises naudodamiesi tomis pat teisėmis bei pareigomis, kaip ir pacientai.
- Kiti asmenys, esantys Ligoninės teritorijoje ar patalpose, taip pat privalo laikytis 5.5.5. punkte nurodytų pareigų.
- Ligoninėje pacientai ir kiti asmenys, esantys Ligoninės teritorijoje ar patalpose, privalo viršutinius lauko drabužius (paltai, striukės ir pan.) nusivilkti ir juos palikti (pakabinti) rūbinėje ar lauko drabužiams skirtose spintelėse. Drabužiuose nerekomenduojama palikti jokių dokumentų, raktų ar kitokių vertybių (mobiliųjų telefonų, pinigų, papuošalų, mokėjimo kortelių ir pan.). Ligoninė paliktų drabužių ir juose esančių daiktų nesaugo, už juos neatsako.